Téma: |
Re: Léto v Krumlově_závěr |
Autor: |
Pavel Slavko |
Datum: |
13:28 21.08.2004 |
Na téma: |
Nezatřízeno |
Text: |
Vážený pane Kroupo,
s radostí vítám Váš daleko věcnější a reálnější přístup k diskusi. Původně jsem měl na závěr připraveno něco tom smyslu,že diskuse s oponenty je problematická při určité míře morálního a intelektuálního deficitu /morálního ve smyslu že si argumentaci zkreslím, vymyslím, dokořením něčím pikantním bez ohledu na skutečnost, intelektuálním ve smyslu znalosti problematiky o kterou jde - to je velký nešvar všech diskusí/. Toto beru zpět a v budoucnu se těším na výměnu názorů v této úrovni.
- nešvar mnoha informací vyplynul z potřeby Vám alespoň telegraficky naznačit, že problém není tak jednoduchý jak ho vidíte Vy a Vaši přikyvovači. Příště se polepším.
- prostřídat pracovníky na oběd si nemohu odpustit viz. Zákoník práce a viz.např rozumě snesitelné podmínky pro práci. Problém můžu řešit zvýšený počtem pracovníků a jejich zastupitelností pokud na to jsou prostředky, pokud jsou pracovníci ochotni pracovat na krátké úvazky, pouze sezónně a s nepravidelnou pracovní dobou. Děkuji za ukázku výpočtu co tratíme zavřením pokladny ale zkuste vypočítat co získáváme tím, že jedna pokladna pořád pracuje. To už je náročnější analýza a věřte, že s tímto mámě větší zkušenosti. Jde v podstatě o problém větší "propustnosti", rozložení špičky zatížení na delší časový průběh bez přerušení provozu s výhodou většího prostoru pro návštěvníka. Ne pro zaměstnance.
- v pokladnách nejsou žádní nadlidé ale profesně úzce specializovaní a profesionálně manažérsky vedení zaměstnanci / velmi slušně schopní a obětaví/. Proto ten výsledek.
- s polední pauzou to berte prostě tak, že v polední pauze se provádí, pracuje /opravuje, ošetřuje, stěhují židle, ladí piáno, vyměňují květiny, fotografuje, úklízí atp. atp./ i prodávají vstupenky. Nejde o žádný zázrak, jde o balancování mezi poviností /viz. předpisy a Zákoník práce/, možností /co umožňuje charakter provozu, počet zamestnanců/ a potřebou /zákazníka, zaměstnance, provozu atp./ Pouze je k tomu třeba trochu umět analyzovat možnosti a potřeby provozu, přinutit kolegy a zaměstnance respektovat určitou filosofii např. dělat něco pro klienta a jeho potřeby v době hlavní sezóny. Toto si dokážu představit na všech úřadech - policie, obecní úřady, banky atp. Prostě se neseberou všichni zaměstnanci ale část zůstává a udržuje provoz. Nebudou ovšem obědvat v družném hovoru a také se vystavují Vaší možné kritice, proč pracuje pouze jedna přepážka.
- k Vašemu průzkumu u informací - je třeba si uvědomit a respektovat, že nejde o universální přepážky jako např. na poště či bance ale o specializované pracoviště /z důvodů kapacit návštěvníků, profese zaměstnance,zvl.předpisů např. hmotná zodpovědnost za finance či režim provozu/. Takže když půjdete do městského infocentra k boxu předprodej vstupenek a požádáte o ubytování možná dostanete Vaše oblíbené nevím. Nebudu již opakovat, že krátkodobě najatý sezónní zaměstnanec prostě není využitelný pro organizaci provozu ale je využitelný pro obecné informace.
- co se týče obětavosti UNIOSU mám pocit, že máte problém s jistým nadhledem. Buď je pro Vás něco socialistické, nebo v tomto případě kapitalistické. Což třeba takhle - slušně prosperující privátní firma je ochotna sponzorovat či pomoc v prostředí, v kterém podniká. Štědrost a pomoc samozřejmě vítáme neb není samozřejmá a povinná a pro Krumlov velmi potřebná.
- více pro klienta - odhaduji, že ze cca 70% veškerá kapacita zámku pracuje v sezóně pro návštěvníka. Možná nebude od věci Vám připomenout, že památky mají i jiné funkce např. zachování a obnova /tj. úklid, údržba, opravy, restaurování, rekonstrukce/, poznání a výzkum / evidence, dokumentace, badatelská činnost/ - to vše jde v sezóně stranou a není to dobré a správné. Skupina klientů vyžadující tyto služby je nespokojena a v brzké budoucnosti to musíme změnit. Třeba z části na úkor návštěvníků.
Je mi líto, že dvojice návštěvníků 3.8. nebyla uspokojena a nedostalo se jí náležité pozornosti. To je bohužel realita, že absolutně všem se nevyhoví, zvláště v hlavní sezóně. Nesouhlasím však s Vámi, že chyba je pouze v nás a v našem provozu. Musím zdůraznit, že v ten čas si mohl dotyčný pár koupit vstupné na kteroukoli prohlídku od cca 15.00, navštívit celkem tři galerie přístupné bez omezení, korzovat se zámeckým parkem, posedět a občerstvit se na předzahrádkách atp. Mám více než dojem, že dotyční nevyužili rezervací, nezajistili si informace a na místě byli rozladěni, že nezískají konrétní službu okamžitě a hned. V hlavní sezóně je v Evropě v pohybu cca miliarda osob. Dálnice jsou ucpané, na plážích není kam plivnout, historická města praskají ve švech, v restauracích si nesednete a památky jsou obležené. Nejen v Č.K. Chce to trochu pochopení i ze stany návštěvníka.
Bylo mi radostí s Vámi diskutovat.
|
|