Téma: |
NEWS_83 - Krátká zpráva |
Autor: |
vait |
Datum: |
10:11 01.09.2010 |
Na téma: |
Nezatřízeno |
Text: |
Krátká zpráva o stavu základního školství – hlášení zevnitř.
Vydáno na dfens 30. 08. 2010 (6142 přečtení)
Vypadá to, jako výpověď silně demotivovaného učitele.
1.
Ve sporu o tom, kdo je ve školství největším zmrditvůrcem, by bylo první místo obsazeno rodiči a státem, přičemž obě entity mezi sebou zřejmě vedou tajnou válku o dominanci. Začnu tedy rodiči, protože jsou podle abecedního pořádku na řadě dříve.
2.
A. Rodiče
Časy, kdy rodičové spolupracovali - ať už dobrovolně či z donucení - se školou na společném cíli, totiž vzdělaném a slušně vychovaném žáku, jsou nenávratně pryč...........
3.
B. Stát
dělá opravdu, hmm, ale opravdu vše pro to, aby se mu školství rozsypalo. Je úplně jedno, jaký, který, eventuálně čí ministr tam sedí, protože na co šáhli, zprasili všichni...........
Neposlední věcí, která mě na přístupu státu sere, jsou neustálé informování veřejnosti o tom, kolik dostanou učitelé přidáno. Popravdě, já nedostal přidáno čtyři roky. Většina kolegů také ne. Ředitel nedostal na naše platy ani floka navíc. Peníze se ztrácejí někde v Praze a na krajích.
4.
Intermezzo: Pozitivní diskriminace a la školství...........
5.
C. Žáci
se rovněž snaží, aby z nich byli opravdoví idioti. Jsou v tomto ovšem pouze odrazem chování dospělé populace, která se projevuje úplně stejně. Idiocie žáky obklopuje od kolébky ze všech stran a to by byl zázrak, kdyby z nich nevyrostlo totéž. Jedna reklama na 20 minut čtení to nespraví. A ani se nikdo nesnažte házet vinu na učitele! Škola má možnost ovlivnit žáka tak z 15%, zbytek zařídí televize, internet, rodiče, spolužáci............
6.
D. Učitelé.
Teď zahájím friendly fire, palbu do vlastních řad. Přestože se jí říká friendly, moc přátelská není. Protože za kriplovatění mládeže jsou do značné míry odpovědní i pedagogičtí pracovníci. Než zmáčknu spoušť, přednesu zcela nedemokraticky žalobu a zároveň rozsudek: Učitelé jsou obviněni a shledáni vinnými ze zbabělosti před nepřítelem, a někteří i z kolaborace.............
Mluvíc o papírování, málokdo ví, že učitel je kromě svého pedagogického působení zaměstnáván rovněž neuvěřitelným množstvím neuvěřitelné byrokracie.
Kolegové, kteří učili ještě za bolševika, tvrdí, že takového papírování nebylo ani tehdy. Celkem se shodnou, že psali tak o třetinu méně nesmyslů.............
7.
E. Verdikt
Dopracovali jsme se na konec stručného uvedení do stavu současného základního školství, zejména druhého stupně. Zbývá vynést verdikt či prognózu.
Osobně si myslím, že kvalita našeho školství se bude přes všechny pořád dokola proklamované snahy o reformu neustále zhoršovat. Zejména proto, že „reformy“, které „proběhly“, nevyřešily nic, naopak. Zničily fungující systém osnov, který měl svůj smysl; zničily funkční strukturu vzdělávacího systému, který dokázal produkovat jak obráběče, tak inženýry.
Dnes produkujeme sice houfy nezdravě sebevědomých absolventů evropských studií a kdovíjakých cypovin, ale jak říká klasik, počítač nepodojíš. Diktatura proletariátu v osnovách byla nahrazena diktaturou multikulturalismu a podobných nesmyslů. Když nejsi s námi, jsi proti nám. To zůstalo.
Pokud bych mohl dát rodičům z řad čtenářů nějaké doporučení – dejte děti na církevní školu/y. (Teď si nepřihřívám vlastní polívečku, nejsem katolík.) Kamarád a spolužák z univerzity na jedné učí a i z hodnocení dalších jsem nabyl dojmu, že jsou to jedny z nejkvalitnějších vzdělávacích ústavů u nás.............
Bavte se s dětmi o tom, co ve škole probírají, aby vás jednoho dne nepřekvapily svými názory. Učte se se svými dětmi. Škola je toho moc nenaučí. Nuťte je číst. Čtení procvičuje mozek. Vzdělávejte se sami, protože oficiální propaganda umí být opravdu vtíravá a vaše děti ji vnímají. Budete s ní muset bojovat.
Stejně jako já, a to je mé dítě teprve ve školce.
Platí totiž heslo Dr. Josepha Goebbelse o tom, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou.
Zdroj:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010083007
vait:)
|
|